onsdag 4 december 2019

Gratia Cantantes

Tacksamhet.
Det är det ord som jag vaknar med, som jag somnar med och som oftast cirkulerar i mitt huvud.

Varje morgon när jag öppnar mina ögon är jag så innerligt tacksam över att vakna trygg och säker i en mjuk skön säng, bredvid en man som jag fortfarande efter alla år är fullständigt förälskad i.

Jag är tacksam över att min syn och hörsel fungerar, och att mitt hjärta slår tryggt och säkert i kroppen.

Min kropp fungerar som den ska och kan förflytta mig till köket där jag har skåpen fyllda med allt jag kan önska. Jag kan äta mig mätt med matvaror som jag själv har valt, och jag kan dricka det renaste finaste vatten som kommer ur en kran utan att jag behöver anstränga mig.

Jag är tacksam över våra lojala och kärleksfulla husdjur som får oss att må så bra, och jag är tacksam över fyra friska unga män som inte bor hemma längre men som mår bra och har det bra.

Jag är tacksam över att jag har ett jobb och fantastiskt fina kollegor även om vi inte ses så ofta.

Jag är tacksam över att jag har allt jag behöver i mitt liv.
Jag har pengar på kontot, fordon att förflytta mig med, en fin familj, en kropp som fungerar och en kapabel hjärna som sköter hela kroppssystemet.

Jag är tacksam över att bo i ett land där jag inte behöver vara rädd när jag går ut.

Jag är tacksam över den underbara poolen vi har, att få bo på landet, tacksam över mina fina vänner och tacksam över alla länder jag har rest till och allt jag har fått uppleva i livet.

Jag är tacksam över mina kunskaper och över att jag fortfarande har mycket kvar att lära.



Jag lever ett fantastiskt liv och är rikast i världen eftersom jag har allt jag behöver.

Jag älskar mig själv och jag älskar mitt liv med allt som finns i det.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar